W nawiązaniu do informacji, przekazanej 1 marca 2012 r. w raporcie za IV kwartał 2011 r., dotyczącej reorganizacji Grupy Kapitałowej Netmedia polegającej na przeniesieniu do zależnej od Emitenta spółki eTravel S.A. („eTravel”) całej działalności związanej ze sprzedażą usług turystycznych („Reorganizacja”), Zarząd Netmedia S.A. informuje o zmianie struktury Grupy Kapitałowej.
Dnia 30 marca zostały podpisane umowy i przeniesiona została własność trzech spółek świadczących usługi na rynku turystycznym z Netmedia S.A. („Netmedia”) na zależną od Emitenta spółkę eTravel na następujących warunkach:
- Netmedia wniosła do eTravel 97 udziałów Netmedia Business Travel sp. z o.o. („NBT”), stanowiące 49% kapitału zakładowego, aportem wycenionym na 6.496 tys. zł. Aport został pokryty nową emisją 1.400.000 akcji serii D, o cenie nominalnej 0,10 zł i cenie emisyjnej 4,64 zł każda akcja. NBT zajmuje się pełną obsługą podróży biznesowych i specjalizuje się w dziedzinie Business Travel Management, zapewniając klientom optymalizację kosztów podróży służbowych.
- eTravel nabyła od Netmedia 600 udziałów Marco Polo Travel sp. z o.o. („Marco Polo”), stanowiące 100% kapitału zakładowego za kwotę 5.879 tys. zł. Marco Polo specjalizuje się w sprzedaży rejsów wycieczkowych.
- eTravel nabyła od Netmedia 200 udziałów eHotele.pl sp. z o.o. („eHotele”), stanowiące 100% kapitału zakładowego za kwotę 772 tys. zł. eHotele.pl koncentruje swoją działalność na obsłudze rezerwacji hotelowych, działając głównie w oparciu o Internet oraz Call Center.
Ceny zbywanych podmiotów wynikają z wycen przeprowadzonych przez niezależnego rzeczoznawcę i potwierdzone zostały opinią niezależnego biegłego rewidenta.
Powyższe transakcje są kolejnym krokiem przenoszenia działalności turystycznej Emitenta do Grupy Kapitałowej eTravel. Spółki będące przedmiotem transakcji będą kontynuować swoją działalność w niezmienionym zakresie. Powyższe zmiany są neutralne dla skonsolidowanych wyników finansowych Emitenta.
Głównym celem Reorganizacji jest uporządkowanie struktury oraz przyspieszenie rozwoju działalności turystycznej w Grupie Kapitałowej Netmedia. Reorganizacja otworzy nowe możliwości rozwoju i pozyskiwania kapitału. Zdaniem Zarządu Netmedia nowa struktura będzie sprzyjała osiągnięciu strategicznego celu, jakim jest pozycja lidera w sprzedaży usług turystycznych w Polsce i Europie Wschodniej.
Podstawą uznania umów za znaczące jest fakt, że łączna wartość umów przekracza 10% kapitałów własnych Emitenta wynoszących 53.099 tys. zł na dzień 31 grudnia 2011 r.